Ontwerp Richtlijnen

Het ontwerpen van een geweldige lenticularis is niet moeilijk, maar er zijn veel do's en don'ts. Maak gebruik van onze ervaring in dat dossier en u kunt veel tijd besparen. We raden u aan om vroeg in de creatieve fase contact met ons op te nemen om u te helpen veelvoorkomende fouten te voorkomen. Het is een heel goed idee om uw concept te bespreken voordat u definitieve kunst levert. Een simpele verandering kan een goed lenticulair project veranderen in een meesterwerk.

FLIP

  • Een goede flip is een flip met twee afbeeldingen.
  • Vermijd hoog contrast in de belangrijkste delen van het beeld.
  • Een hoog contrast kan 'ghosting' (lichte overgang tussen afbeeldingen) veroorzaken. Houd alle "veranderende" afbeeldingen laag in contrast
  • Sans-lettertypen zijn beter dan serif. Ze zijn beter leesbaar.

Animatie

  • Probeer 5-10 frames te gebruiken voor animatie, hoewel soms 25 frames mogelijk zijn.
  • Houd een deel van het stabiele beeld over. Wanneer elk deel van de afbeelding beweegt, kan het effect een beetje desoriënterend zijn.
  • Hoe meer de frames op elkaar lijken, hoe meer frames er in het project kunnen worden gebruikt.
  • Probeer 5-10 frames te gebruiken voor animatie, hoewel soms 25 frames mogelijk zijn.

3D

  • Wees voorzichtig met effen kleurvlakken. Er is een klein 3D-effect op effen kleurgebieden.
  • Er moeten zoveel mogelijk interacties tussen objecten in het ontwerp zijn.
  • Hoe dichter bij het brandpunt het object is, hoe scherper het zal verschijnen in lenticulair ontwerp.
  • Achtergrondafbeeldingen moeten zoveel mogelijk details bevatten.
  • Sans-lettertypen zijn beter dan serif. Ze zijn beter leesbaar

ghosting probleem UITGELEGD